Było to nasze pierwsze wspólne wyzwanie w nowej firmie. Zamiast debatować nad tym, które medium będzie lepsze, skupiłyśmy się spójnej strategii działań reklamowych. Nasz cel — zwiększyć i utrzymać sprzedaż ubrań w internetowym butiku dla kobiet.
Strategia, która łączy światy
Pierwszym krokiem była dogłębna analiza potrzeb butiku, jego odbiorców, oraz przegląd podejmowanych do tej pory działań. Na tej podstawie wspólnie stworzyłyśmy strategię omnichannel, łączącą w sobie siłę reklam w Meta Ads i Google Ads, aby maksymalizować zasięg i personalizację komunikacji.
Po sprawdzeniu i dokładnej analizie podejmowanych działań na tym koncie reklamowym zaplanowałam i podjęłam się realizacji swojego pomysłu. Spośród działających wówczas kampanii zdecydowałam się na zachowanie i kampanii. Potraktowałam to jako fundament i rozpoczęłam budowę nowego lejka sprzedażowego. Wyzwanie polegało na utrzymaniu stałej liczby zakupów generowanych dziennie.
Dodanie alternatywnych grup odbiorców w pozostałych kampaniach pozwoliło nam na przetestowanie, która z nich to nasz główny target. Lejek udało się zbudować na 6 kampaniach stałych oraz jednej, która przeznaczona jest jedynie do reklam informujących o obowiązujących rabatach.
Zaproponowałyśmy również dodanie do postów linków do produktów prezentowanych na zdjęciach, dzięki czemu, jako "efekt uboczny" kampania z celem aktywność również zaczęła generować zakupy.
W Google Ads postawiliśmy skupić się na optymalizacji tych kampanii pod kątem wartości zamówień, aby jak najefektywniej wykorzystać budżety reklamowe.
Nie można mówić o e-commerce bez kampanii produktowej. Korzystając z możliwości oferowanych przez Max, reklamy sklepu znalazły się w każdym kanale reklamowym Google. Dzięki precyzyjnej analizie rynku oraz dotychczasowych klientów trafnie określiliśmy sygnały odbiorców dla kampanii, co było strzałem w dziesiątkę.
Marka sklepu jest na tyle znana, że mogliśmy pozwolić sobie na sprecyzowanie działań w wyszukiwarce przez kampanię brandową. Ten typ kampanii pozwolił nam na zwielokrotnienie sprzedaży przy niesamowicie niskim koszcie konwersji wynoszącym tylko 1,81 zł w skali roku.
Naszym trzecim, najważniejszym źródłem sukcesu było umiejętna odpowiedź na potrzeby naszych odbiorców. Dzięki personalizowanym reklamom remarketingowym wykorzystaniu corocznych okazji do zwiększenia sprzedaży takim jak sezonowe wyprzedaże, święta czy Black Friday za pomocą audiowizualnych komponentów byliśmy w stanie osiągnąć sukces.