Myślisz o rozpoczęciu kampanii reklamowej? Zastanawiasz się nad samodzielnymi działaniami, a może chcesz zacząć współpracę z agencją marketingową? Oto co powinieneś/powinnaś wiedzieć o takiej współpracy.
Agencja…ale jaka? Wybierz mądrze
Na początku zastanów się, jaki jest Twój cel współpracy z agencją i co chcesz, dzięki niej uzyskać. Dzięki temu wybranie odpowiedniej agencji będzie łatwiejsze, dlatego że na rynku wyróżnia się kilka rodzajów agencji. Mimo że ich głównym zadaniem jest reklama, to jednak należy wiedzieć, o jaki typ reklamy chodzi. Sama agencja reklamowa może specjalizować się jedynie w konkretnych dziedzinach czy formatach.
Agencja marketingowa i social media (taka jak Pollyart) oferuje wiele usług z zakresu marketingu online. Masz pomysł na biznes? Świetnie, agencja marketingowa zajmie się jego reklamą w sieci. Agencje marketingowe takie jak nasze tworzą reklamy Google ADS, Meta ADS (Facebook, Instagram), TikTok ADS, YouTube ADS itd. Zajmują się tworzeniem angażujących treści na wiele kanałów social media. Dzięki takiej agencji możesz mieć pewność, że Twoja obecność w internecie będzie zadbana i przemyślana.
Agencja kreatywna zajmuje się szeroko pojętą reklamą. Od namingu, logotypu, key visualu aż po reklamę outdoorową (billboardy, citylighty). Taka agencja zrealizuje reklamę video, telewizyjną oraz sesję produktową. Jej zakres działań jest zdecydowanie najszerszy i często nazywa się ją agencją 360°.
Agencja SEO/SEM wypozycjonuje Twoją markę w wyszukiwarce Google. Dzięki działaniom specjalistów z takiej agencji Twoje produkty lub usługi będą zajmować wysokie miejsca podczas szukania ich w Google. Często w zakres działań takiej agencji wchodzi też online marketing — najczęściej reklamy PPC.
Wszystko, co musimy wiedzieć o Twoim biznesie, czyli BRIEF
Przed rozpoczęciem współpracy z agencją, niezbędne jest wypełnienie briefu. Brief to nic innego, jak kwestionariusz z pytaniami do wypełnienia, np. o grupę docelową, charakter Twojego biznesu, który chcesz reklamować. Wyczerpująca odpowiedź na te pytania jest niezbędna, aby dobrze przygotować się do działań reklamowych. Zespół, który będzie pracował nad kampanią, powinien znać najważniejsze cele kampanii, mieć wiedzę o produkcie i Twoich klientach. Na podstawie tego dokumentu oraz researchu na temat Twojej obecności w internecie powstaje strategia.
O wypełnienie briefu często prosimy klientów jeszcze przed wyceną, aby jak najrzetelniej oszacować koszty działań reklamowych. Jeżeli klient uważa, że pytania zawarte w briefie są zbyt trudne, lub gdy ma problem z odpowiedzią, możemy pomóc w wypełnianiu go podczas rozmowy - osobiście lub telefonicznie.
Kampania reklamowa - czy wyniki będą natychmiast?
Kampania reklamowa to często długi, kilkumiesięczny proces, do którego należy się dobrze przygotować. Strategia działań jest dokumentem przyświecającym nam podczas całego procesu. Zawiera ona elementy takie jak: cele działań, grupy docelowe, persony, budżet, harmonogram działań i wdrożeń poszczególnych elementów. Nie oczekuj na to, że po jednym dniu kampanii zobaczysz gruszki na wierzbie.
W naszej agencji nad kampanią pracują: grafik, copywriter i strateg a całość działań spina osoba project managera, który sprawuje kontrolę nad całym procesem i kontaktuje się z klientem. Dla sprawnego przebiegu procesu wykorzystujemy CRM, który pozwala kontaktować się osobom pracującym nad projektem. Często (zwłaszcza przy dużych i skomplikowanych projektach) do udziału w CRM-ie zapraszamy klienta.
Koniec miesiąca? Czas na raportowanie
Zazwyczaj to, co klientów agencji interesuje najbardziej to efekty kampanii. Raporty z wynikami przesyłamy co miesiąc. Nie przedstawiamy w nich tylko suchych danych. Gdy jest taka potrzeba, często rekomendujemy pewne działania, by poprawić działanie kampanii. Dzięki temu możemy dowieźć dla klienta jeszcze lepsze wyniki.
Można powiedzieć, że uruchomienie kampanii reklamowej jest podobne do funkcjonowania dobrze naoliwionej maszyny. Na zadowalające wyniki ma wpływ bardzo wiele czynników. To praca zespołowa, gdzie każda osoba z zespołu odpowiada za inny element. Gdy całość współgra ze sobą, można mówić o sukcesie i dobrze zainwestowanych pieniądzach.