Zastanawiasz się jak wygląda proces tworzenia strony? Jakie są poszczególne kroki i procedury ? O czym warto pamiętać, na co zwrócić uwagę? 

Umowa to podstawa

Dokładnie przeczytaj umowę, upewnij się że jest przygotowana dokładnie i są w niej najważniejsze zagadnienia z zakresu przebiegu współpracy. W umowie powinny być poruszone kwestie terminów wykonania usługi, płatności, itp. Często do umowy dodawany jest tzw. anex, w którym zawarte są wszystkie podstawowe funkcjonalności strony. Warto przeanalizować ten dokument, gdyż rzuca on światło na wiele niejasności i jest podstawą do rozstrzygania ewentualnych niejasności lub różnic zdań. Pamiętajmy że umowa ma ważność jedynie wtedy gdy jest podpisana przez obydwie strony. W zaufanych firmach umowa jest sporządzona przez kancelarię prawniczą, mimo to wiele tzw. gotowców jest zamieszczonych w internecie, często traktują one zbyt ogólnie tak szeroki temat jakim jest tworzenie strony lub sklepu internetowego.

Brief- dlaczego warto go przygotować.

Po podpisaniu umowy zleceniodawca wysyła do nas tzw. briefa. Jest to dokument który zawiera najważniejsze wytyczne dla projektanta i wdrożeniowca takie jak: preferowana kolorystyka, styl, wygląd, ilość zakładek menu, ilość podstron, dane teleadresowe. Czyli wszystkie informacje, które są niezbędne do pracy nad stroną. Zebranie ich w jednym miejscu i na początku współpracy jest bardzo ważne i zwiększa efektywność pracy nad stroną, ponieważ pozwala jak najlepiej dostosować projekt do preferencji Klienta. Dobrze rozpisany brief pomaga nam zrozumieć koncepcje Zleceniodawcy i idealnie wcelować się w jego gust. Jest to fundament współpracy i często dodawany jest do umowy.

Harmonogram prac

Po podpisaniu umowy i sporządzeniu briefa, następuje zebranie materiałów od Klienta, takich jak logo, zdjęcia i teksty na stronę. Następnie do pracy przystępuje projektant. Na podstawie otrzymanych informacji i materiałów, powstają statyczne projekty przyszłej strony. Zazwyczaj przedstawiamy Klientowi projekt strony głównej, podstrony oraz podstrona kontaktu, które następnie są wysyłane za pomocą poczty email do Klienta do zatwierdzenia. Oczywiście istnieje możliwość wnoszenia poprawek go grafiki. Poprawki przyjmujemy wyłącznie na maila, co daje nam gwarancję poprawnego ich oddelegowania i wykonania. Zazwyczaj łącznikiem między Klientem a wykonawcą jest Menadżer projektu przypisany do danego Klienta, ale w praktyce różnie to bywa. Czasem liczba zleceń jest tak duża że z Klientami kontaktują się bezpośrednio programiści i projektanci.

Kodowanie strony

Po zatwierdzeniu przez Klienta wyglądu podstron, wszystkie pliki przekazywane są do programisty, który zajmie się wdrożeniem i zakodowaniem grafiki tak, aby była identyczna jak w projekcie. Wszystkie prace programistyczne wykonujemy na naszej testowej domenie i przedstawiamy Klientowi. Dopiero po zakodowaniu całości, przeprowadzeniu testów na wykrycie ewentualnych błędów, osadzamy stronę pod domeną wskazaną przez Klienta na wybranym przez niego serwerze.

Można cieszyć się swoją stroną.