Jeśli masz platformę sprzedażową online, to zdajesz sobie sprawę, że umożliwienie Klientom wygodnych płatności to najważniejsza kwestia do ogarnięcia. Klienci mają wiele obaw związanych z płatnościami przez internet.
Każdy z nich ma swoje ulubione metody i gdy nie może zapłacić swoim sposobem, opuszcza stronę i rezygnuje z zakupu.

Jak dostosować płatności do upodobań Klientów?

A co gdy Twój produkt wymaga płatności cyklicznych? Np. prowadzisz fundację i darczyńcy chcieliby wpłacać określoną sumę co miesiąc? Albo proponujesz usługę cykliczną np. prenumeratę magazynu, kurs online, szkolenie lub inne usługi abonamentowe. A może jesteś rolnikiem i co miesiąc wysyłasz swoim odbiorcom skrzynkę warzyw z Twojego ogrodu?
Nie każdy chce płacić za rok z góry, niektórzy wolą płacić mniejszą sumę regularnie, np. co miesiąc.

Upraszczanie płatności sposobem na zwiększoną sprzedaż.

Jeżeli jesteś posiadaczem strony na Wordpress i prowadzisz sprzedaż, większość rozszerzeń obsługujących płatności cykliczne oferuje PayPal i Stripe. Ale Klienci często narzekają– trzeba zakładać PayPala, doładowywać, wypłacać itp. Dla wielu z nich ta metoda płatności jest nie do przyjęcia i rezygnują z zakupu i abonamentu. Coraz częściej dochodziły nas słuchy że użytkownicy chętniej płacą T-Pay. Dlaczego? Nie trzeba zakładać konta, przelewy pojawiają się od razu. Aby zrealizować płatność trzeba tylko wpisać numer karty. Dla wielu użytkowników jest to wygodniejsze rozwiązanie.

Problem w tym, że T-pay nie realizował płatności cyklicznych na WooCommerce (który jest najbardziej sprawdzonym rozwiązaniem do prowadzenia sprzedaży na WordPressie)

Mnóstwo sklepów i platform było stratnych z tego powodu, że Klienci rezygnowali z zakupu nie widząc możliwości zapłacenia w najwygodniejszy dla nich sposób.

Brak preferowanej metody płatności skutkuje rezygnacją z zakupu. Co można zrobić?

Z takim problemem przyszedł do Pollyart nasz Klient, który chciał dać swoim użytkownikom możliwość wygodnych i szybkich płatności cyklicznych. Do tej pory mieli możliwość korzystania jedynie z PayPal, ale nie każdy był do niego przekonany.

Wspólnie z załogą z T-Pay postanowiliśmy rozwiązać ten problem. Co zrobiliśmy?
  • - przebudowaliśmy cały system prenumeraty online
  • - jako pierwsi wdrożyliśmy płatności cykliczne na WooCommerce.

Droga do sukcesu była wyboista, ale znaleźliśmy rozwiązanie!

Do realizacji tego przełomowego w świecie e-commerce wydarzenia, niezbędna okazała się doskonała współpraca i współdziałanie ekspertów z T-pay oraz działu programistycznego w Pollyart a szczególnie wkład pracy i wiedzy Macieja Molendy naszego programisty. W celu rozwiązania problemu połączyliśmy rozwiązania autorskie z rozwiązaniami open-source. Zdecydowaliśmy też, że aby uzyskać optymalne efekty, z niektórych dotychczasowych rozwiązań na stronie będziemy musieli zrezygnować, narzędzia okażą się pomocne.
Uznaliśmy np. że rozszerzenie, które w dawnej wersji strony było odpowiedzialne za ukrytą treść, tzw. restricted content, nie będzie potrzebne.
Oto co mówi sam twórca nowej metody:

'W mojej opinii gotowe rozwiązania oferujące całą gamę funkcjonalności są zbędne, gdy i tak korzystamy z jednej lub dwóch z nich. Są narzędzia, które pozwalają zrobić wszystko za jednym zamachem, lecz niesie to za sobą cały bagaż niepotrzebnego kodu, który tylko spowalnia działanie strony. Dodatkowo trudniej takie narzędzia spersonalizować, ponieważ dają ograniczony zakres konfiguracji. Warto czasami wybrać narzędzie lub kilka narzędzi odpowiedzialnych za konkretną funkcjonalność, której potrzebujemy albo, jeśli nie jest to bardzo problematyczne, możemy samodzielnie takie narzędzie zbudować' (Maciej Molenda, programista Pollyart)

Funkcjonalność Restricted Content została napisana przez naszego programistę, Macieja. Dzięki niej treść artykułów objętych subskrypcją jest widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy wykupili prenumeratę online.

Jakie problemy napotkaliśmy podczas pracy? Trudności wynikały głównie z faktu, że nikt przed nami nie podjął się jeszcze takiej integracji pozwalającej na płatności cykliczne T-Pay przy pomocy WooCommerce.
Dzięki bardzo dobrej współpracy z T-Pay, po wielu testach i aktualizacjach udało nam się ten cel dopiąć.

Poznanie potrzeb Klientów kluczem do sukcesu!

Nasz Klient zyskał nową metodę płatności, która już na ten moment w znacznym stopniu przyczyniła się do zwiększenia obrotów na stronie.

Ta historia pokazuje, że dbając o preferencje użytkowników i będąc otwartym na ich potrzeby, możemy jeszcze lepiej zarabiać na swoim biznesie.

W Pollyart tworzymy rozwiązania nieszablonowe, dostosowane stricte do potrzeb Twoich i Twoich Klientów. Abyś jeszcze lepiej mógł dostarczać im to, czego oczekują najbardziej.