Załóżmy że masz już pomysł na biznes i szukasz wykonawcy sklepu internetowego. Pewnie wysyłasz zapytania do wielu firm z prośbą o ofertę. Jedno jest pewne – zaskoczy cię rozpiętość cenowa kosztorysów, które otrzymasz. Z jednej strony kusi skorzystanie z tańszych opcji, ale coś z tyłu głowy podpowiada że nie jest to najlepszy pomysł.
Dlaczego porządny sklep internetowy dużo kosztuje?
Wyobraźmy sobie że otwieramy tradycyjny sklep. Musimy zapłacić czynsz, zapłacić za remont, meble, szyld. Do tego dochodzą rachunki za prąd, wodę i inne media. Cyfrowa wersja sklepu również wymaga olbrzymiego nakładu pracy, z tą różnicą że jest to fachowa wiedza specjalistów, których usługi są wyceniane bardzo wysoko. Programiści, specjaliści od UX, dobrej klasy projektanci to pożądani fachowcy w każdej szanującej się agencji informatycznej. Wdrożenie sklepu to skomplikowany proces, który wymaga działań specjalistów z kilku pokrewnych dziedzin. Ich zgrana współpraca jest gwarancją otrzymania pełnowartościowego sklepu, który będzie ci służył przez wiele lat.
Tak jak skrupulatnie wybierasz lokalizację dla swojego sklepu, dbasz o jego wystrój i oprawę, tak samo powinieneś przykładać wagę do wyboru solidnej firmy która wykona dla ciebie sklep internetowy. Tu sprawdź jak wybrać agencję do wykonania sklepu.
A może by tak przyoszczędzić?
Dlaczego by tak nie skorzystać z usług freelancera lub studenta informatyki, który chce sobie dorobić? Cena na pewno będzie bardziej atrakcyjna, ale czy wykonawca nie przestanie odbierać telefonu po wpłaceniu zaliczki? Jak egzekwować wykonanie usługi na czas? Skąd pewność że na drodze do powstania sklepu nie staną np. sesja, urodziny babci, nieoczekiwany wyjazd i wiele innych wymówek? Do kogo udasz się z ewentualnymi reklamacjami, czy zostaną one w ogóle uwzględnione?
Znamy wiele historii przedsiębiorców którzy przyszli do nas z niedokończonym sklepem, bo dotychczasowy wykonawca urwał kontakt. Oszczędź sobie niepotrzebnych kosztów i nerwów.
A gdyby by tak tańsza firma?
A może zamówić sklep u firmy, która nie posiada siedziby, lub w portfolio ma podejrzanie mało realizacji, lub są one delikatnie mówiąc mało estetyczne. A może wykonawcą ma być przedsiębiorstwo zajmujące się np. projektowaniem reklam, a sklepy internetowe to ich poboczna działalność. Faktem jest że w tych przypadkach cena może być kusząca, ale czy wszystkie elementy sklepu zostaną wykonane z należyta starannością?
Sklep może i będzie dobrze działał, ale czy swoim wyglądem wzbudzi zaufanie Klientów? Może będzie piękny ale co gdy podczas robienia zakupów pojawi się błąd? Klient zrezygnuje z zakupów i już nigdy nie wróci. A może będzie posiadał wszystkie te funkcjonalności ale nikt nie zajdzie go na 40 stronie wyszukiwarki Google?
Wybierz wyspecjalizowaną firmę, która w swych szeregach zatrudnia wielu fachowców pokrewnych dziedzin. Tylko wtedy będziesz miał gwarancję sukcesu twojego sklepu.
Ile zapłacić za sklep internetowy?
Firma z dużym doświadczeniem, zatrudniająca zespół zaufanych i sprawdzonych fachowców (najlepiej stacjonarnie), ponosi duże koszty swojej działalności. Aby produkt był wykonany z należytą starannością i dbałością, trzeba poświęcić czas wielu ludzi. Nie ma się co łudzić że oferty sklepu na 2000-3000 zł spełnią oczekiwania przyszłych Klientów, którzy będą odwiedzać Twój sklep. Jeżeli zależy ci na wysokiej jakości, obsłudze sklepu na wielu polach, trafnym poradom i przede wszystkim- wykonaniu sklepu na czas, musisz liczyć się z kosztami powyżej 4000 zł. Tak wygląda rynek w branży informatycznej. Im wyższa kwota na fakturze, tym większe prawdopodobieństwo udanego zakończenia projektu.
Nie szukaj oszczędności na najważniejszym narzędziu do zarabiania pieniędzy. Twój sklep to Twój biznes – ciesz się nim.