Prosta strona firmowa czy rozbudowany serwis prezentujący ofertę Twojej firmy. Rodzajów stron internetowych jest bardzo wiele i tylko od Ciebie zależy jak wiele informacji zamieścisz i jaki budżet przeznaczysz na swoją obecność w sieci.

Jest jednak kilka elementów, o które KONIECZNIE musisz zadbać, aby strona spełniała swoje przeznaczenie.

Strona przyjazna Klientom

Projektując stronę, namawiamy naszych klientów, aby myśleli nie o swoich gustach, lecz o tym co chcą zobaczyć na niej odbiorcy. Strona ma podobać się przede wszystkim osobom, które będą na nią wchodzić. Zastanów się, jakiego typu osoby są klientami twojej firmy, jakie są ich upodobania i potrzeby. To z myślą o nich powstaje twoja strona i to oni są grupą docelową. Zadbaj przede wszystkim o nich.

Estetyka i autentyczność

Podstawą każdej strony internetowej jest dobry projekt graficzny. W skrócie można stwierdzić ,że projekt jest złożony z estetycznego i harmonijnego zakomponowania warstwy tekstowej i zdjęciowej (lub graficznej). Doświadczony projektant potrafi umiejętnie wykorzystać czcionki i tak zredagować tekst aby był przyjazny i łatwy w odbiorze. Jeżeli chodzi o zdjęcia- tu warto odnaleźć balans między autentycznością i estetyką. Z pomocą przyjdą zdjęcia stockowe, ale postaraj się aby jak najbardziej pasowały do twojej branży. W przeciwnym razie będą zbyt odrealnione i sztuczne.

Zachęć do działania

Strona internetowa ma swoje zadanie do wykonania – ma zdobyć dla ciebie nowych Klientów. Jej architektura, grafika, teksty maja służyć temu celowi. Pomyśl o tym na etapie projektowania i dopilnuj, aby była wyposażona w elementy CTA (call to action). Zachęcą one użytkownika do aktywności i pomogą mu poruszać się po stronie. CTA zachęcą do zostawienia numeru telefonu lub emaila na który prześlesz ofertę. Jest udowodnione że strony z wieloma elementami CTA generują większy ruch i aktywność odwiedzających. A to przekłada się na zyski.

Teksty które pozycjonują

Zastanawiałeś się kiedyś na czym polega optymalizacja SEO? Kluczem są teksty na stronie. Aby spełniały swoje zadanie i windowały twoją stronę coraz wyżej w wyszukiwarce, muszą być autentyczne. Oznacza to, że w całym internecie nie odnajdziesz identycznego ciągu słów. Po drugie- muszą być nasycone słowami kluczowymi, na które chcesz aby strona wyświetlała się w wyszukiwarce. Reszta pracy należy do front-enda, który nada nagłówkom odpowiednie oznaczenia, aby robot Google zdołał odpowiednio je odczytać. Uwaga! Optymalizacja SEO nie oznacza pozycjonowania. Jest to zaledwie wstęp, niezbędny element tego procesu.

W sieci znajdziesz wiele firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych. Zanim wybierzesz wykonawcę upewnij się czy strona będzie wykonana dokładnie z dbałością o te wymienione wyżej szczegóły.