Zaufanie w branży usług to "towar" deficytowy a z drugiej strony bardzo pożądany i ceniony przez Klientów. Sprawa jest tym bardziej istotna jeżeli chodzi o branże na temat których przeciętny zjadacz chleba na niewielkie pojęcie i musi polegać na wiedzy fachowców. Jak bronic się przed nieuczciwymi i samozwańczymi "fachowcami"? Jest na to kilka sposobów.
Telefon do przyjaciela
Któż z nas szukając dobrego mechanika do swojego samochodu nie polegał na opiniach bliskich osób. Szukając np. hydraulika, elektryka również najchętniej sięgamy po polecenia od znajomych lub rodziny. Chcemy mieć pewność że usługa zostanie wykonana porządnie, ale nie wiemy jak to sprawdzić bo brakuje nam wiedzy w tym zakresie. Pozytywna opinia bliskiej osoby, która już cieszy się swoją stroną internetową jest ważną wskazówką do których drzwi zapukać.
Sprawdź u źródła
Zazwyczaj przed rozpoczęciem prac należy wpłacić zaliczkę- upewnij się ze Twoje pieniądze nie przepadną w czeluściach tzw. firmy-krzak. Aby tego uniknąć, sprawdź agencję w ogólnodostępnym spisie przedsiębiorców na rządowej stronie https://prod.ceidg.gov.pl. Z tego wpisu dowiesz się gdzie firma jest zarejestrowana, jak długo funkcjonuje na rynku, kto jest właścicielem. Kluczową informacją jest ta najważniejsza- firma istnieje i nie jest fejkiem służącym do wyłudzania pieniędzy.
Zapytaj Google
Opinie w internecie- czy warto dawać im wiarę? Ich wiarygodność zależy od autentyczności. Wartościowe opinie możemy znaleźć p. przy wizytówce Google, w mediach społecznościowych itp. UWAGA! Jeżeli pod daną opinią podpisuje się prawdziwa osoba, można uznać ją za wartą uwagi. Opinie wystawione przez puste konta, bez imienia i nazwiska za to z dziwnymi pseudonimami mogą być celowymi zabiegami konkurencji, osób konfliktowych, zazdrosnych. Niestety takich ludzi nie brakuje w środowisku branżowym.
Zobacz na własne oczy
Bardzo dobrze o firmie świadczy fakt że posiada swoją siedzibę, gdzie o stałych porach toczy się życie agencji, gdzie Klient zawsze może umówić się na spotkanie i zostać podjęty przez właściciela lub osobę która opiekuje się danym projektem. Miejsce gdzie można poznać zespół, który będzie realizował zlecenie. Osobisty kontakt, choć nie jest konieczny do realizacji zlecenia, buduje nić porozumienia, którą ciężko da się zastąpić nawet rozmową telefoniczną. Jeżeli firma ma siedzibę w Twojej okolicy - warto spotkać się osobiście i zapoznać.
Polecenia znajomych, szukanie opinii na forach i w wyszukiwarce, rozglądanie się po okolicy w poszukiwaniu atrakcyjnego szyldu lub reklamy w przestrzeni miejskiej. Te metody z pewnością przybliżą nam cel, jakim jest wybór odpowiedniej agencji.