Planujesz przebudowę swojej strony, a może chcesz stworzyć ją od nowa? Pragniesz aby była niepowtarzalna, wyjątkowa, aby wyróżniała się z miliarda innych stron? Uważaj tylko aby nie zapędzić się w ślepy zaułek. Od nadmiaru głowa nie boli? Nie w tym przypadku. Niech migreny omijają Twoich Klientów szerokim łukiem. A jakie są najczęstsze popełniane z nadgorliwości błędy?
Zaskocz swego klienta znienacka
Chcesz naprawdę rozwścieczyć swojego Klienta? Oto niezawodny sposób! Niewiarygodne że regularnie przychodzą do nas Klienci i o to pytają, a jednak. Nie pomagają tłumaczenia, pokazywanie statystyk. Ciągle jeszcze mamy Klientów, którzy uważają, że muzyka na stronie to coś co zachwyci internautów. Tak! Oni marzą o tym, aby znienacka zaatakowały ich dźwięki pokrywające się z muzyką płynącą z ulubionej aplikacji muzycznej. Lub kiedy po kryjomu przeglądają internet w tajemnicy przed szefem, gdy nagle wszystko się wydaje, bo zapomnieli wyciszyć głośników. Lub gdy akurat ich 2 letnie dziecko usnęło w samochodzie i mają chwilę spokoju na sieciowy surfing. Następnie jest chaotyczne poszukiwanie przycisku wyłączenia, który zazwyczaj jest malutki i ciężko go znaleźć. To z pewnością jest hit naszego rankingu.
Strony tylko dla cierpliwych
Wpatrywanie się w wydłużający się pasek ładowania może i jest metodą na ćwiczenie cierpliwości lub praktykę medytacji, ale spójrzmy prawdzie w oczy: Ilu mnichów tybetańskich jest w Twojej grupie docelowej? Większość z nas nie lubi gdy strona wolno się ładuje. Nawet Google w swoim rankingu ignoruje strony które ładują się zbyt długo. Większość odwiedzających po tym czasie po prostu naciśnie krzyżyk w prawym górnym rogu. Zadbaj o to aby strona błyskawicznie reagowała na interakcje odwiedzającego, nie oszczędzaj na serwerze i na stałe monitoruj szybkość ładowania strony.
Graficzny kogel-mogel
Stylistyczny kociokwik i skomplikowana nawigacja nie sprzyja harmonii i z pewnością spowoduje że odwiedzający szybko opuści Twoją stronę na rzecz konkurencji. Wybierz estetykę która pozwoli na skuteczne poprowadzenie widza po interesujących go treściach. Również wyskakujące zbyt często okienka różnego rodzaju nie są najlepszym pomysłem.
Nie orientujesz się w trendach graficznych? Zerknij na strony topowych form takich jak Apple, Microsoft. One zawsze idą z duchem czasu i swoim grafikom zlecają tworzenie grafiki zgodnej z najnowszymi tendencjami stylistycznymi. W tym roku jest to minimalizm oraz realistyczne wektorowe przedstawienia na białym tle.
Pamiętaj że tworzysz stronę przede wszystkim dla swoich Klientów. Spróbuj wczuć się w ich rolę i odgadnąć ich potrzeby. Lub po prostu zaufaj doświadczeniu profesjonalnego projektanta, dla którego tajniki UX (User Experience) nie są obce. Oszczędzisz fatygi sobie i zadowolisz swoich Klientów.